Co je nejčastější příčinou spotřeby oleje?
Pokud neuvažujeme extrémní situace, hrozí v motoru ztráta oleje přes pístní kroužky. Je to jediná ztráta, kterou konstruktéři motoru zatím neumí řešit. Na píst, kroužky a válcovou vložku jsou kladeny značné, a částečně i protichůdné požadavky. Kroužky musí dokonale utěsnit píst ve válci. Je snaha snížit třecí ztráty při pohybu pístu ve válci, a tím snížit pasivní odpory motoru (snižování spotřeby paliva). Řešením je snížení počtu pístních kroužků na 3, snížila se jejich tloušťka na hodnoty i pod 2 mm a snižuje se tlak kroužku na válcovou vložku. A právě zde je problém. S poklesem tlaku kroužků se dostává více oleje na stěnu válce ve spalovacím prostoru a kroužky nedokáží zpětně olej setřít. Tím roste spotřeba oleje. Konstrukční řešení pístové skupiny je v popředí konstruktérů motorů a spotřeba oleje je vysoce sledovanou veličinou.